14 sep - det känns att man bor på landet

Alla som vet vart jag bor vet att jag bor på landet. Med landet menar jag inte att det får kossor överallt utan mer att det är åkrar överallt. Och just nu är det någon åker här i närheten som har gödslats med kobajs. Det är inte roligt. Varje gång du går ut och sätta dig i bilen så känner du den äckliga stanken. Nu har det luktat så här i några dagar och jag hoppas snart att det försvinner. För det känns faktiskt som man bor i en gödselstack.
Men jag måste ändå säga att de är bättre att de gödslar på höst än mitt i sommaren då dagarna är som varmast och man vill ha både dörrar och fönstret öppna. För då hade nog inte stanken bara hållit sig utomhus utan även trängt in genom dörrarna och fönstren och spridit sig inne i huset. Så det får vi tacka för att det inte har hänt.
Tack. Nu har jag klagat klart och ska återgå till pluggande.

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0