9 april - pm skrivande och uppcon

Idag har vi i min grupp verkligen jobbat hårt. Vi blev klara med vårat PM som skulle in idag och det kändes oerhört skönt. Nu är det bara ett kvar som ska vara inne om en vecka. Här kommer några bilder från när vi satt och slet med texten:




Efter skolan gick jag till mammas jobb. Hon skulle visa mig runt i huset som nu har en grej som heter UPCON. Det är skandinaviens största event för östasiatisk popkultur. Folk klär ut sig till alla möjliga figurer under de tre dagarna som detta håller på. Under den lilla korta tiden som jag tillbringade i huset såg jag olika pokemon och andra manga och anime figurer. Är inte så insatt i anime och manga så det var svårt för mig att känna igen vilka det skulle föreställa med för som som var där är detta någ en häftig upplevelse. Jag blev i alla fall vädligt chockad över att se alla människor. Tydligen så är det slutsålt och det betyder att det kommer 3000 personer. Det var fortfarande en lång kö när jag gick därifrån. Här kommer en bild från det:

Någon som vill veta mer kan gå in på länken: http://10.uppcon.se/


puss och kram

Kommentarer
Postat av: Sofia Wistedt

Hehe. Jag var på Uppcon. fast det ska nog kallas KÖcon >< fy fan för att stå 3h i kylan. ><

2010-04-14 @ 20:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0