13 april - skolångest

Idag var jag hos våran syo på skolan och pratade lite. Men jag tycker inte att jag blev speciellt mycket klokare. Vet inte riktigt var jag vill göra nästa termin. Jag är inskriven på "Språk och Matematik för yngre åldrar B" Men jag har hört att den är jätte svårt vilket gör mig lite rädd eftersom jag inte känner mig så duktig. Och för det andra så vet jag inte om jag kommer att komma in på kursen eftersom du bara får missa en tenta och tentorna är inte precis min starka sida. Men jag ska kämpa för att lyckas. Om jag bestämmer mig gör att inte läsa B kursen så kan jag läsa en annan A kurs, men då vet jag inte vilken. Och det måste jag bestämma till på torsdag i så fall. Det blir nog i alla fall den där svåra B kursen. Man aja.. det måste ju göras nån gång så jag får väll försöka med den.

På kvalborg (dagen innan valborg) har jag min nästa tenta och jag förstår inte vad jag ska plugga på. Super svårt. Vi har inte fått några begrepp och inga instuderingsfrågor. Alla man frågar vet inte heller. Tydligen är det första gången dom har en salstenta i den delkursen. Vilken tur jag har. Jag som älskar saltentor!

En positiv sak som hände idag var att Marita (våran granne) ringde och frågade om jag vill ha två biobiljetter. Dom gick tydligen ut på söndag och hon skulle inte hinna använda dom så jag fick dom av henne. Så nu ska jag och Oliver gå på bio i helgen. Ska bli jätte mysigt.

Nu ska jag städa mitt rum och sedan tror jag att jag ska försöka plugga lite.

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0