7 september - det första provet

Idag hade jag min första prov och det var en berättande-examination
det gick ut på att man skulle kunna en saga utantill och berätta den inför hela klassen.
det låter kanske jätte lätt men man var hur nervös som helst, jag skakade när jag kom fran inför klassen vilket jag annars aldrig gör. Tycker jag inte brukar bli så nervös. Men idag... oj oj oj jag var hur nerös som helst.

Inte nog med att man skulle ha förberätt en historia/saga man skulle också ha läst en bok på 200 sidor som handlade om just berättandets bertydelse och hur man kunde använda det i undervisning.
Den boken blev det också förhör på idag.

Om nu någon undrar vilken saga jag valde så kan jag berätta att det var "Gludlock och de tre björnarna".



puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0