10 december - torsdag

Idag fick jag ett par nya skor av min snälla pappa.
Hade tyckte synd om mig eftersom jag hade gått i ett par skor i tisdags som hade läkt in i hälen så jag hade blivit alldeles blöt om fötterna. Så i dag var jag och pappa i Stinsen och kollade runt efter julklappar och hittade även ett par skor till mig. Här är en liten bild:

Jag och pappa var inne på några andra affärer i Stinsen också och i en av dem skulle jag skaffa ett medlemskort. Då kom frågan om min ålder. Jag svarade att jag var 19 och då bliev hos förvånad och skämdes lite. Man måste nämligen vara 16 för att få skaffa ett sånt kort.
Jag vet att jag ser ung ut. Men jag ser väll för --- inte ut som 15?!?!?!?!
Aja kommer nog alltid se ung ut, det är väll bara att vänja sig med det. Kommer blir kul nästa år när det är systemet som gäller. Då kommer de säkert tro att jag är minderåring och att jag lånat någon annans ID-kort. Vi får se hur det blir. Ett år kvar.

Nu ska jag sätta mig och plugga som vanligt. Ska läsa en text av Hirdman. Den ska tydligen vara jätte svår att förstå, vi får se om det är sant.

puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0